Repülésbiztonsági szakmai napot tartottak Pápán, az MH 47. Bázisrepülőtéren, február 21-én, kedden.
A konferenciát Gadó Imre alezredes, az alakulat parancsnokhelyettese nyitotta meg, majd Kopeczky Péter őrnagy, repülésbiztonsági főnök foglalta össze, hogy az elmúlt évben milyen eredményeket értek el. Szólt a repülésbiztonsági tudatosság, valamint az ellenőrzések színvonalának emeléséről, a vészhelyzeti gyakorlatok lebonyolításáról, valamint a vadveszély további csökkentéséről. A fejlesztésekről szólva Kopeczky őrnagy hangsúlyozta: a közeljövő legnagyobb beruházása – ami idén valószínűleg még nem valósul meg – a kifutó meghosszabbítása lesz. A pályát a jelenlegi 2400 méterről 3000 méterre szeretnék meghosszabbítani, ezáltal lehetővé válik majd a C-5 Galaxy repülőgépek fogadása is.
Előadásában Papp Ferenc, a péri repülőtér repülésbiztonsági és védelmi vezetője bemutatta a repülőteret, illetve beszámolt az ott végzett repülésbiztonsági tevékenységekről és beszélt a változásmenedzsment fontosságáról is.
Hozzászólásában dr. Koller József dandártábornok, az MH Légierő Parancsnokság megbízott parancsnoka úgy fogalmazott, hogy az utóbbi időben a pápai bázisrepülőtér nagy fejlődésen ment keresztül, így napjainkban valóban megérdemli a nemzetközi repülőtér jelzőt. A tábornok hozzátette: a repülésbiztonsági konferenciáknak nagy jelentősége van, sokan ugyanis azt hiszik, hogy a repülésbiztonsági kérdések csak a pilótákra vonatkoznak, de valójában mindenkire, aki a repülőtér területén dolgozik.
A szakmai nap végén Koch János százados a repülésbiztonságért tett munkájáért elismerést vehetett át.
Galéria