Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Egyirányú repülés – Magyar Honvéd magazin kiajánló

Szöveg: honvedelem.hu |  2014. február 10. 13:52

A katonai légi szállítás kicsi, de annál érdekesebb területét képviselték a hajtóművek nélküli légi járművek. A velük szemben támasztott követelmények komolyak voltak: a kívánt helyszínre gyorsan és pontosan kellett eljuttatniuk az ejtőernyős katonákat támogató nagy tűzerőt.

1595966815
A katonai repülés kezdeteit ismerők tudják: a fegyvertelen felderítő repülőgépeket követték a vadászgépek, majd az egyre nagyobb méretű és teljesítményű, egyre több hajtóműves bombázó-repülőgépek.

Ezekből alakították ki az első szállítórepülőgépeket, még az első világháború késői szakaszában. Ekkor a bombázókon a bombateher helyett helyeztek el lőszert, élelmiszert és kötszert – mikor mi volt a létfontosságú szállítási feladat.

A két világháború között, az 1920-as, 1930-as években robbanásszerűen fejlődött a légi utas- és teherszállítás. Megjelentek az olyan, mára már ikonikussá vált repülőgépek, mind a Douglas DC–3, a Junkers Ju–52/3mce, illetve a Magyar Királyi Légierőben is hadrendbe állt Savoia–Marchetti SM.75.

(További részletek a Magyar Honvéd magazin február 14-én, pénteken megjelenő számában!)