Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Oroszok az amerikai tanker tenderen

Szöveg: JETfly |  2010. március 22. 10:08

Az orosz állami Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium (OAK) a tervek szerint részt vesz azon a tenderen, amelynek keretében egy új, légi utántöltő repülőgépet kell kifejleszteni az amerikai légierő számára. Az OAK képviseletében eljáró ügyvéd, John Kirkland hétfőn jelenti be egy vegyesvállalat megalakítását, amelynek amerikai résztvevőjét jelenleg még nem kívánták megnevezni.

Az új vállalat harcba száll a pályázaton, és kidolgozza egy újgenerációs légi utántöltő repülőgép terveit, amely kész lehet leváltani a jelenlegi, Boeing által gyártott KC-135 Stratotanker gépeket.

Korábban lapunkon beszámoltunk arról, hogy a jelenlegi állás szerint egyrésztvevőssé szűkült a pályázók köre. A Boeing a KC-767-200 módosított változatával kíván indulni a pályázaton.

Hétfőn az európai illetőségű EADS, amely korábban indulni kívánt a tenderen, azzal a kéréssel fordult a Pentagonhoz, hogy hosszabbítsa meg a pályázati anyagok leadásának határidejét. Az EADS az amerikai Northrop Grumman céggel kívánt indulni, ugyanakkor 2010 március elején visszaléptek.

Egyes információk szerint az EADS-nek egy új partner kereséséhez van szüksége időre, lehetséges partnerként várhatóan az amerikai Lockheed Martin, az L-3 Communications vagy a Raytheon jöhet szóba. Arról, hogy megkezdte-e a tárgyalásokat az EADS valakivel is, nincs információ.

Ez idáig hivatalosan még az OAK sem jelezte részvételi szándékát a tenderen.

Az új légi utántöltő repülőgéppel kapcsolatos követelményeket 2010 februárjában tette közzé a Pentagon. A pályázat nyertese 35 milliárd dolláros szerződésre számíthat.