Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Pontonhídon robog a harckocsi

Szöveg: Szűcs László |  2009. szeptember 10. 16:39

A Bevetési Irány 2009 gyakorlatra kitelepült tatai alegység parancsnoki értekezletére indul éppen Gégény Sándor főhadnagy, amikor megszólítjuk. A harckocsizó tiszt ezen a gyakorlaton kelt át életében először harckocsival egy pontonhídon, és mint elmondja, óriási élmény számára ez a munka.

A Bevetési Irány 2009 gyakorlaton a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár harci támogató zászlóaljának egyik harckocsi szakasza is részt vesz. A négy T–72-es harckocsinak és a lánctalpasokat üzemeltető személyzetnek fontos szerepe van a vízi átkelés során. Egy tűzpár (vagyis két harckocsi) kompokon, a másik tűzpár pedig a pontonhídon „robog" át a Dunán.

A PMP szalaghídon átrobogó harckocsikat Gégény főhadnagy, a szakaszparancsnok vezeti. Mint elmondja: óriási élmény számára ez a munka, hiszen katonai pályafutása során eddig még nem kellett vízi átkelésen részt vennie. A fiatal tiszt 2006-ban végzett a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem páncélos tiszti szakán, s az avatás után azonnal Tatára került. Az akkor még létező Hunyadi Mátyás harckocsi zászlóaljnál kapott beosztást, amelynek felszámolása után a dandár harci támogató zászlóaljához került.

– Ez a mostani a második komolyabb gyakorlaton. Már tavaly is részt vettem a Bevetési Irányon, akkor a Bakonyban, a nullaponti lőtér körzetében. Előtte azonban csak kisebb kiképzési foglalkozásokon kaptam feladatot. A vízi átkelés azért is nagy „falat" számunkra, mert a szakaszomból eddig még egyetlen katona sem hajtott végre ilyen típusú feladatot. Szerencsére az állomány nagyon jól felkészült katonákból áll, a srácok több éve szolgálnak együtt – mondja a főhadnagy, akitől megtudjuk azt is, hogy a technikai eszközök is jól vizsgáztak eddig, semmiféle műszaki probléma nem nehezítette a feladat végrehajtását.

 

 

 

Fotó: Demény Andrea és Szűcs László