Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

„Tele vagyunk kék-zöld foltokkal”

Szöveg: Kánya Andrea |  2010. május 12. 14:50

Bár a Honvéd Dream Team Gepárdok csapata nehéz körülmények között kezdte a II. Rábaköz-kupát, végül mégiscsak igen jó eredményekkel szerepelt a versenyen. Bálint Zoltán pilóta számolt be az eseményekről és a nemzeti tereprali-bajnokság eddigi történéseiről a honvedelem.hu-nak.

„Számunkra igen balszerencsésen kezdődött a bajnokság harmadik futama. Pénteken egy kisebb baleset miatt ki kellett hagynunk az első szakaszt, a prológot, így három órás hátránnyal kezdtük a versenyt: ez azt jelentette, hogy utolsó helyről indultunk szombat reggel a versenynek", mondta el a honvedelem.hu érdeklődésére Bálint Zoltán.

A pilóta kifejtette: a cél az volt, hogy vasárnap épségben vigyék a célba az autót, helytálljanak, és a pontszerzők között legyenek. „Biztosra mentünk, ám sajnos a probléma sorozat folytatódott szombaton. Elkezdett rakoncátlankodni az autó váltója, egyszerűen önállósította magát – úgy viselkedett, mint egy automata váltó, és nem abba a fokozatba kapcsolt, amibe szerettem volna. Ez még inkább megerősítette bennünk, hogy a biztos célba érkezés lesz a fő feladatunk. Ezen felül is akadtak technikai problémáink de a srácok a szervizben ezeket orvosolni tudták. Aztán elkezdődtek a csillaghullások, hiszen szombaton és vasárnap is igen sokan kiestek, néhányan balesetet szenvedtek. Azonban amit a sors az elején elvett, azt a végén visszaadta: nyolcadik helyezést értünk el a magyar értékelésben, és ez azt jelenti, hogy hat pontot hozhattunk haza, illetve a kategória harmadik helyén végeztünk", mondta Bálint Zoltán.

1595901662
 

A versenyző igen nehéznek ítélte a terepet. „A pálya rendkívül navigátor-igényes volt, ez igencsak megnehezítette Dani munkáját. Vezetéstechnikai szempontból sem volt könnyű megoldani a feladatokat, mert a rossz minőségű, gödrökkel teli út gyors, tempós részekkel váltakozott, és sokszor nagyon nehezen tudtuk megtalálni, felvenni a ritmust. Ha az ember éppen gyorsulni kezdett volna, abban a pillanatban belegurult egy másik gödörbe."

A versenyzők száraz pályákon kezdték a futamokat, majd szombat éjjel megérkezett az eső, így a rendezők lehetőséget adtak arra, hogy az autósok vasárnap a gumiabroncsokat sárgumikra cseréljék. „Azt hiszem, ezzel a lehetőséggel mindenki élt is, így mi is azzal mentünk tovább, de hozzáteszem, hogy sok helyen olyan nedves volt a pálya, hogy még a sárgumi sem igazán segített. A helyzetet az is nehezítette, hogy több helyütt is fű volt, ami ilyen esetekben úgy viselkedik, mint a jég: nagyon csúszik."

A Dream Team navigátori ülését egész évben, így ezúttal is Márton Dániel foglalta el. „Az első közös versenyünk Mohácson volt – ez a megmérettetés számára mérföldkő volt, hiszen akkor ült az autóba először éles körülmények között. Azt gondolom, ezen a versenyen Dániel jól teljesített. Egy ilyen autóban, ilyen nagy sebesség mellett dolgozni, a figyelmet összpontosítani nem könnyű – ráadásul Dániel sofőr volt, így sokszor vezetőként is figyelte az autó mozgását, sofőr szemmel is próbálta koordinálni az eseményeket. A második versenyünk Derecskén volt, itt Dániel már felvette a ritmust, majd most, Kapuváron nagyon nehéz feladata volt, amit viszont profi szinten oldott meg, szinte hibamentesen mentünk végig a pályákon. Kiemelném, hogy az itiner sem volt hibátlan, így történhetett meg, hogy egy alkalommal rossz utat választottunk, de ez nem Dani hibája volt – ez benne van a tereprali paklijában."

Bálint Zoltán szerint nem csupán a terep miatt bizonyult nehéznek a verseny. „Ha kint harminc fok van, akkor az autóban hatvan – bár nem volt szélsőséges az időjárás, a váltó, a motor árasztja be a meleget, ráadásul kétrétegű öltözetet viselünk, ami megfogja a hőt. Az ember ilyenkor sok folyadékot veszít, sokkal fáradékonyabb, ráadásul olykor-olykor annyira dobált az autó, hogy sokszor úgy éreztem, mintha a mellkasomba kést szurkálnának. Néhol vissza is kellett venni a tempóból a fizikai fájdalmak miatt. Másoknak is volt ilyen gondja, bár lehet, a mi esetünkben az volt a baj, hogy túl kemény volt a futóművünk ezekhez a göröngyös pályákhoz. A helyzetet nehezítette, hogy a biztonsági öv, valamint a sisak alatti biztonsági szerkezet – ami nem engedi, hogy baleset esetén a fejünk előre billenjen – is szorította a kulcscsontunkat. Ennek köszönhető, hogy tele vagyunk kék-zöld foltokkal."

A pilóta és a csapat most a következő hetekre koncentrál. „Át kell néznünk és fel kell készítenünk az autót, hogy problémamentes legyen a következő versenyünk, ami Fábiánsebestyénen lesz – ez lesz az első futam azon a környéken, így egyelőre semmit nem tudunk a pályák minőségéről. Elsődleges feladatunk, hogy az autót technikailag teljesen rendbe hozzuk a júniusi versenyre."

1595901663