Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

C295W: jöhetnek a helikopterek!

Szöveg: Trautmann Balázs |  2017. január 19. 21:38

Január 17-én jelentették be, hogy még 2016 decemberében sikeres tesztrepüléseket hajtottak végre a C295W közepes taktikai teherszállító-repülőgép légiutántöltő változatával. 

1596026422

A repülőgépről egy Airbus Helicopters H225M Caracal közepes szállítóhelikopter vett fel üzemanyagot, 105 és 115 mérföldes repülési sebességgel haladva, hajlékony csöves rendszert használva. Az Airbus DS közleménye szerint mindkét repülőgép személyzete simának és egyszerűen végrehajtottnak jelentette a tesztrepülést és a légiutántöltéseket.

A C295W egy, palettára szerelt, a géptörzsben rögzíthető, hajlékony csöves légiutántöltő rendszert hordozhat. Ennek köszönhetően csak minimális átalakításra van szükség a tankergépnek használt C295W vezérlőszoftverében.

Az első, még egy másik C295W-vel végzett üzemanyag-áttöltési kísérleti repülésekre 2016 szeptemberében került sor. Emlékezetes, az Airbus A400M-mel kapcsolatban kiderült, a repülőgép keltette légörvények miatt nem biztonságos a helikopterek légi utántöltése erről a típusról. A megoldást a francia légierő is egy másik típusban, az amerikai Lockheed MArtin KC-130J Super Hercules tankergépben találta meg, melyből két példányt vásároltak, kifejezetten a helikopterek repülés közbeni üzemanyag-ellátásához.