Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Hangsebesség felett

Szöveg: JETfly / DefenseNews |  2011. március 11. 20:43

A Lockheed Martin F-35 Lightning II haditengerészeti változata 2011. március 4-én végrehajtott tesztrepülése során első alkalommal lépte át a hangsebességet, azonban az erről szóló hír csak most került nyilvánosságra. Az F-35C hajófedélzeti vadászrepülőgép a Patuxent River haditengerészeti bázisról emelkedett a levegőbe, majd repülése során 9100 m-es magasságban 1,02 Mach sebességet ért el.


Az F-35C első repülése
 

A repülés során különböző sebességtartományokban tesztelték a repülőgép szerkezeti terhelhetőségét, valamint manőverező képességét.

A CF-1 lajstromjelű, első hajófedélzeti repülőgéppel Matt Taylor alezredes, a tengerészgyalogság tesztpilótája hajtotta végre a mérföldkőnek számító repülést.

„Több szempont alapján teszteltük a gépet, és a CF-1 nagyon jól viselkedett az 1 Mach feletti sebességtartományban. Számomra ez a repülés egy kiváltság volt, hogy én repülhettem először az F-35C verzióval a hangsebesség felett" – mondta Taylor alezredes.
Az F-35 Lightning II három verziója közül a haditengerészeti volt az utolsó, amely átlépte a hangsebességet.

2010. június 10-én a tengerészgyalogság számára fejlesztett helyből felszálló verzió ért el 1.07 Mach sebességet, míg a légierő számára készülő F-35A még 2008. november 13-án átlépte a hangsebességet Texas felett.