Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Mentés cipőkanállal – a Magyar Honvéd magazin legfrissebb számából

Szöveg: honvedelem.hu |  2018. február 12. 13:20

Nehéz elhinni, hogy egy akkora stratégiai teherszállító repülőgépben, mint amilyen a Pápán is állomásozó Boeing C–17A Globemaster III, olyan szűk helyek is akadnak, ahonnan csak speciális szaktudással és felszereléssel menthetők ki a bennragadtak…

1599181622
Pedig akadnak: rögtön három is. De ne szaladjunk ennyire előre, lépjünk be a 2016 novemberében átadott, patikatisztaságú hangárkomplexum ajtaján. A területet a 02-es oldalszámú, ékalakú felségjellel ellátott C–17-es uralja. A hangár bal oldalán gyakorlóba öltözött katonák állnak, mellettük pedig kötelek, csigák, beülők sorakoznak halomban – ezek az angol nyelven folyó speciális kiképzés eszközei.

A bázisrepülőtér tűzoltóinak továbbképzésére azért volt szükség, mert a C–17-es szárnyában elhelyezett üzemanyagtartályok karbantartása veszélyes munkának számít. Hamarosan pedig Pápán is végezhetnek majd ilyen jellegű tevékenységet a Boeing cég szakemberei, tehát a tűzoltókat szintúgy fel kell készíteni az esetleges mentési feladatokra. Ehhez nyújt megfelelő hátteret a „szárnyas gyakorlótér", azaz maga a gép, s ezt segítik a kanadai RONIN Safety & Rescue cég oktatói is.

Csapatmunka

– A Pápán települt stratégiai légi szállítási képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) keretében itt állomásozó három C–17-es repülőgép műszaki kiszolgálása a Boeing cég szakembereire hárul. A repülőgép szűk helyein történő munkavégzés biztosításához viszont elengedhetetlen, hogy rendelkezzünk megfelelően kiképzett és felszerelt mentőszemélyzettel is, ezért az amerikai vállalat jelezte a felkészítés megszervezésének és lebonyolításának szükségességét – mondta Vicai Zoltán alezredes, az MH Pápa Bázisrepülőtér parancsnokhelyettese.

(További részletek a Magyar Honvéd magazin február 16-án, pénteken megjelenő számában!)