Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Navigációs tréning a verseny előtt: Csobánkán készült a Dream Team

Szöveg: Szűcs László |  2009. április 7. 11:53

Navigációs tréninget tartott a Magyar Honvédség tereprali csapata a szentendrei MH Központi Kiképző Bázis csobánkai gyakorlóterén. A fiúk a hétvégén már el is indulnak az országos tereprali bajnokság első fordulóján.

A navigációs tréningen részt vevő dr. Szekeres Imre honvédelmi miniszter elmondta: a Magyar Honvédség tereprali csapata Palik László és felkészült kollégáinak segítségével, közreműködésével eredményes időszakot tudhat a háta mögött. Az elmúlt hetekben fáradságos kitartó munkával jelentős tapasztalatokat szereztek mind a versenyzés technikai hátterével kapcsolatban, mind pedig a vezetéstechnikai képességek terén.

A honvédelmi miniszter ezt követően bemutatta a csapat kiválasztott versenypilótáját, Bálint Zoltán főtörzsőrmestert és navigátorát, Honfi Barnabás zászlóst. Szekeres Imre hozzátette: a csapat számára máris itt van az első igazi kihívás, hiszen április 10-én élesben kell alkalmazniuk az eddig elsajátított képességeket. Derecskén kezdetét veszi ugyanis az országos tereprali bajnokság, ahol első alkalommal mutatkozik be a katonacsapat versenykörülmények között. Elhangzott: a csapat négy tagja szerviz-feladatokat lát majd el Derecskén.

A Magyar Honvédség tereprali csapatát felkészítő Palik Racing Team vezetője Palik László kiemelte: az elmúlt közel négy hónapban a Dream Team Gepárdok csapat tagjai teljesítették az elvárásokat, így felkészültek a versenyre, az autójukat is úgy ismerik, mint saját tenyerüket. Palik László elmondta azt is, hogy a munkában nagy segítséget nyújtott Benyó Miklós háromszoros magyar tereprali bajnok, aki igyekezett minden tapasztalatát átadni a fiataloknak.

“Célunk kettős – emelte ki Palik László – egyrészt szeretnénk segíteni a Magyar Honvédségnek a toborzásban. Hiszen aki katona lesz, az akár versenyautót is vezethet. Emellett ez a hat ember egy év múlva már minden tapasztalatát átadhatja a Magyar Honvédségben szolgáló sofőrök számára."

A Magyar Honvédség tereprali csapatának létrehozása először 2007 májusában merült fel, amikor dr. Szekeres Imre honvédelmi miniszter meglátogatta az Afganisztánban szolgálatot teljesítő magyar katonákat. Erre az útra elkísérte Palik László is, mégpedig azért, hogy a tereprali versenyeken alkalmazott navigálási és vezetéstechnikai ismereteket átadja a katonáknak, hogy azok a missziós szolgálat során, szükség esetén alkalmazhassák ezt a tudást. Hiszen a magyar katonák a missziókban – és főleg Afganisztánban – bonyolult terepviszonyok között dolgoznak. Olyan területeken, ahol az utak igen rossz állapotúak, vagy egyáltalán nem is léteznek. Ilyen terepviszonyok között dolgozni, vezetni, nagyfokú koncentrációt és kiváló vezetéstechnikai ismereteket követel meg.

Aztán a 2008-as Dakar-rali helyett Magyarországon és Romániában megrendezett Közép-Európa Ralin ismét felmerült, hogy jó lenne, ha a tereprali sportolók együtt tudnának működni a Magyar Honvédséggel. Így néhány hónappal később létrehozták a világ első, csak katonákból álló tereprali csapatát, akiknek az a feladatuk, hogy elsajátítsák a versenyzéshez szükséges ismereteket, majd maguk is részt vegyenek hazai és nemzetközi versenyeken.

 

A nyilvánosságnak tavaly novemberben, a Magyar Honvédség ócsai gyakorlóterén bemutatott, Gepárdok névre hallgató tereprali csapat – amelyben Honfi Barnabás zászlós, Szenáki László főtörzsőrmester, Bálint Zoltán főtörzsőrmester, Borisz György törzsőrmester, Gazdag Ákos szakaszvezető és Halmai Gábor szakaszvezető kapott helyet – a Budapesti Honvéd Sportegyesület keretében, önálló szakosztályként működik.

E szakosztály vezetését egyébként Lázár János, az Országgyűlés Honvédelmi és Rendészeti Bizottságának ellenzéki elnöke vállalta el. Ebből is látszik, hogy a sportban össznemzeti összefogás van – mondta el a csobánkai navigációs tréningen Szekeres Imre honvédelmi miniszter.

Fotó: Galovtsik Gábor