Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Oda-vissza kérem!

Szöveg: honvedelem.hu |  2010. október 18. 15:36

Szeptember 21-én, helyi idő szerint 18 óra 25 perckor landolt Kabulban a KAIA (Kabul International Airport) nyolcvankét fős magyar parancsnoki váltását szállító C–17-es nehéz szállító-repülőgép. A NATO C–17-es flotta történetében először vettük igénybe a „közösből” ránk eső 60 óra repülési idő egy részét.

Az ISAF történetében is komoly változást hoz a Kilián Nándor dandártábornok vezette magyar csapat. Megnövekedett feladatkört kell ellátniuk, hiszen rájuk hárul a több mint ötezer fős bázis hadműveleti és légi irányítása, a logisztikai háttér, valamint a repülőtér védelmének biztosítása – így annak részeként a tűzszerész-tevékenység is.

A C–17-es „Big Mac" óriási méreteit és kézilabdapálya nagyságú teherterét már megcsodálhattuk a tavaly nyári érkezésekor, de kevesen láthatták személyszállítóvá átalakítva. Ezúttal a pápai nehéz légi szállítási ezred műszaki katonái (a hagyományos deszant-üléseken kívül) „lapra szerelten" hatvan, normál Boeing-széket is beépítettek a padlóba rögzített sínekre.

Az utazás ugyanúgy kezdődik, mint amikor turisták utaznak a tengerentúlra, csak itt a csomagokat már óriási raklapokon emelik be a gépbe. Ezúttal Pápa is határátkelőhelynek számít, így útlevelembe bekerül a speciális bélyegző. Mivel a laptop már szinte minden katona felszerelésének része – részben munka, részben szórakozás céljára –, így vámosok is segítik a rendőrök munkáját.

A rendhagyó utazás további részletei a Magyar Honvéd október 22-én megjelenő új számában!