Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Pilótahiány a kanadai légierőnél

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2011. szeptember 16. 14:53

A kanadai királyi légierő bajban van, ugyanis nem tudnak elegendő új pilótát kiképezni, ugyanakkor az állomány tapasztaltabb része pedig nyugdíjba vonul, és civil légitársaságoknál folytatja tovább a pályafutását. A megfelelő létszám fenntartásához évente 125 frissen kiképzett pilótának kéne érkeznie a légierőhöz, viszont a légierő parancsnoka szerint ezt a számot nem tudják teljesíteni.

Andre Deschamps altábornagy elmondása szerint a következő költségvetési év végére, vagyis 2013 tavaszára a tervek szerint elérhetik a kívánt létszámot, addig viszont átmeneti megoldásként a nyugállományú pilótákhoz fordulnak, akiket arra kérnek, hogy újra repüljenek a légierőnél. A bennfentesek azonban kétkedők, kérdésesnek tartják, hogy valóban megtörténik-e ez a lépés, illetve szóvá teszik azt is, hogy a probléma nem új, évek óta nem képeznek elegendő pilótát.

Deschamps altábornagy szavait azonban a légierő szóvivője is megerősítette, aki elmondta, minden erejükkel azon vannak, hogy megszüntessék a hiányosságokat, továbbá rámutatott arra is, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt a légierő költségvetése, ez pedig mindenképpen a segítségükre lehet.

A légierő nyugdíjas pilótái viszont általában megfelelő munkahelyet találnak maguknak a civil légitársaságoknál, akik előszeretettel alkalmazzák a rendkívül jól képzett és tapasztalt nyugállományú tiszteket.

Az Air Canada egyik előrebecslése szerint 2009 és 2013 között az általuk alkalmazott 3000 pilótának körülbelül 20 százaléka nyugdíjba megy, ezt az elvándorlást pedig nekik is pótolni kell, így a légierő pilótái kézenfekvő megoldásnak tűnnek.

A fő probléma mégis a légierő kiképzési rendszerében keresendő. A fiatal pilótáknak sokszor hosszú időt kell kivárniuk, hogy repülőgépre kerüljenek, ez pedig sok embernek kedvét szegi, ők pedig otthagyják a légierőt. A jövőben ezen szeretnének változtatni, illetve szeretnék megnövelni a szimulátoros képzés hangsúlyosságát. Mindezek mellett változtatásra szorul az alkalmassági vizsgálat is. A jövőben még jobban igyekeznek megszűrni az embereket, és csak azokat engedik felvenni, akik nagy motivációval rendelkeznek, és várhatóan sikerrel fejezik be a kiképzést.