Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Ihatnak a Poseidonok

Szöveg: Trautmann Balázs |  2018. február 11. 16:19

Az amerikai haditengerészet bejelentette: hamarosan lezárulnak a Boeing P-8A Poseidon haditengerészeti járőrrepülőgép légiutántöltési tesztjei.

1599181612
A zökkenőmentes próbarepüléseknek köszönhetően a Poseidonok a légierő legnagyobb számban hadrendben álló tankergépeiről, a KC-135R Stratotankerekről vehetnek fel üzemanyagot, a merev csöves módszert alkalmazva. Mivel minden P-8A-t már eleve fogadócsonkkal építettek, így a teljes flotta alkalmas lesz az extra üzemanyag repülés közbeni fogadására, s így az akár 18 órányi repülési feladatok végrehajtására. A levegőben tölthető időt így most már csak a CFM56-os hajtóművek olajfogyasztása korlátozza.

A következő állomás a nagyobb KC-10 Extender légiutántöltő repülőgépekel végzett tesztelések lesznek: ezek közel kétszer annyi üzemanyagot vihetnek magukkal a tankoláshoz. Az amerikai piacon kívül is van élet, így várhatóan a Poseidon-ok az Airbus A330-alapú KC-30A tankergépekkel is kompatibilisek lesznek a megfelelő próbarepülések után.

Érdemes megjegyezni, hogy a brit királyi légierő 2017 júliusában jelentette be kilenc P-8A Poseidon megvásárlását, de a jelenleg alkalmazott, szintén az A330-asból átépített Voyager K2 és K3 légiutántöltő repülőgépek nem rendelkeznek merev tankolócsővel. Azaz vagy ezeket kell átépíteni, vagy új tankergépeket kell vásárolni – vagy éppen a Boeing-nek kell (persze brit költséggel) kiépíteni az angliai Poseidon-okon a hajlékony csöves üzemanyag-áttöltéshez szükséges rendszereket.

Fotó: U.S. Navy