Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Hazai pályán

Szöveg: honvedelem.hu |  2013. április 5. 12:52

Az év legnagyobb nemzetközi katonai rendezvényéhez, a kecskeméti nemzetközi repülőnap és haditechnikai bemutatóhoz közeledve sorozatunkat Sáfár Albert dandártábornokkal, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság légierő haderőnemének főnökével folytatjuk.

1595952011
Tábornok úr, a második taszári repülőnapon, 1992-ben, a magyar MiG–23-as vadászgéppel egy fiatal pápai százados, Sáfár Albert repülte a bemutatót. Milyen érzés 21 év múltán felidézni azt a napot?

Ha szabad úgy fogalmaznom, az még a nemzetközi repülőnapok őskorában volt, hiszen akkor tanulták a rendezők és tanultuk mi, pilóták is, hogy milyen is több tízezer ember előtt, szigorú szabályok betartásával, kis magasságban repülni. Egy bemutató nyolc-kilenc perc: abba kellett belesűríteni mindent, ami látványos, de biztonságosan végrehajtható. 10–12 felszállás során gyakorolhattuk be ezt a tartalékommal. Egy évvel előtte még én voltam a tartalék, ám akkor a parancsnok úgy döntött, én mutassam be a MiG–23-as képességeit, amiről azért tudni kell, hogy a változtatható szárny nyilazásával nem kimondottan erre tervezték. Vannak azonban kimondottan jól műrepülhető vadászgépek, az én típusom, bár sokféle képességgel rendelkezett, nem tartozott közéjük. Mégis jó visszaemlékezni arra az időszakra, hiszen a sokéves elzártság után a hazai közönség magyar vadászgépeket láthatott olyan repülőtéren, amely sokáig a legtitkosabb bázisnak számított.


(Az interjút teljes terjedelmében a Magyar Honvéd magazin április 12-én, pénteken megjelenő számában olvashatják el!)